Ya Lublu tibya :) | Suri Raudhah

Sunday, April 20, 2014

Ya Lublu tibya :)


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum

gambar dr sheikh muszaphar masa kecil
27 Julai 1972 - hari saya di lahiran.."Zaman kanak-kanak adalah saat-saat yang terbaik buat saya. Ingin sekali untuk menjadi kanak-kanak semula.

gambar dr sheikh muszaphar

Mimpikan bintang-bintang di masa usia 10 tahun


Pelajar perubatan di Manipal India


Dia lah angkasawan pertama Malaysia - Dato Dr Sheikh Muszaphar Shukor Al-Masrie

kembara ke angkasa lepas


Actually,baru selesai baca buku "Kembara ke angkasa"- catatan memoir angkasawan Malaysia pertama. Mengisahkan catatan beliau dari permulaan pemilihan program angkasawan sehingga beliau dikenali seluruh Malaysia sebagai Angkasawan Malaysia pertama. 

Ya lublu tibya bahasa Rusia  maknanya aku cintakan kamu..
"ayat yang paling saya gemari - Dato Dr Sheikh Muszaphar Shukor"

Dato Sheikh memang bercita-cita untuk menjadi Angkasawan sejak dari kecil. Then, beliau berusaha mencapai ke arah itu dengan mencapai peluang yang ada untuk merealisasikan impian beliau.. Dan akhirnya beliau berjaya..Based on my reading, latihan untuk menjadi angkasawan memang very very very tough dan beliau berjaya mengatasi semua halangan dan saat getir.

Bercerita pasal cita-cita..Hari tu dengar ceramah zuhur, kata ustaz cuba tanya anak-anak sekarang apa cita-cita mereka?mesti majoriti nak jadi doktor, saintis,polis,pilot...opsss pilot maybe tak kot buat masa ni..-.- Agaknya ada tak anak-anak yang cakap saya nak jadi penghafaz al-Quran,saya nak jadi ustaz ustazah,saya nak jadi ulama'..

huhhh..hermm tersedak..

sepetang bersama Dato Dr Sheikh Muszaphar Shukor @IPPTAR Angkasapuri


k la. bye..the next book "Kisah Ahmad Ammar " tunggu turn nak baca :)

#Terimakasihsudibaca# 

No comments:

Post a Comment

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved