Petua nak jimat minyak kereta | Suri Raudhah

Sunday, March 30, 2014

Petua nak jimat minyak kereta

Assalamualaikum :)

Cara nak jimat minyak kereta cara aku..

1. Parking kereta ke pam minyak.
2. Keluar dari kereta dan silalah ke kaunter bayaran
3. Masa pegang pam baca bismillah dan niatkan dalam hati

"Ya Allah aku guna kereta ini untuk mencari ilmu Ya Allah. Berkatkanlah ia Ya Allah..Aamiin.. Aamiin Ya Rabbal Alamin". 

Ok. di sebalik cerita....

Actually, aku tak bawa kereta bila nak pergi ofis. Aku naik bas or train jer. Kereta hanya aku bawa masa nak pergi kelas. Selasa dan Khamis lepas balik kerja dalam pukul 7 pm  aku and kakak terus gerak ke Masjid Negara untuk kelas bahasa arab. Sabtu dan Ahad kami belajar mengaji di Kampong Baru. So, tak la pakai minyak sangat. So far, aku tak terasa terbeban sangat pasal minyak ni...Maybe aku tak drive ke ofis hari-hari kot..

Harapnya dengan niat yang baik dapat la berjimat-cermat.. 

Kalau suatu hari nanti aku ditakdirkan nak bawa kereta hari-hari ke ofis pon aku still guna petua yang sama kot.. Tak salah kan??

senyum. :)



Yer..adakala aku mengeluh dengan kehidupan sampai terlupa.. terlupa untuk bersyukur..:'(


اللَّهُمَّ أَعِنِّى عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ
“ Yaa Allah..Bantulah hamba untuk (senantiasa ) mengingat-Mu, bersyukur kepada-Mu, serta memperbaiki  ibadahku kepada-Mu.”

*sob..sob..sob..selsema lagi..

2 comments:

  1. Salam..Intan..best nya Intan dapat naik Train atau bas..kdng2..skali skla mau jg naik train dan bas pegi kerja...tp kawasn perkmpungn kerja mmng tiada bas dan train mcm tmpt aku^^..kdng2 bukn jg rasa nak bjimat tapi nk cipta mood baru, kdng2 trfikir juga adakah tak rasa bersyukur dgn apa yg ada,,,tp rasa hati ingin bersmngt melalui hari2 di setiap hari..agar tidak buat kerja yg sma^^..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam..yana tinggal kat mane yer? btw,thanks singgah..really appreciate it:)

      Delete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved