Hiking Time:Broga Hill, Semenyih | Suri Raudhah

Saturday, March 2, 2013

Hiking Time:Broga Hill, Semenyih

Assalamualaikum:)
Sekarang aku tengah bersenang lenang duduk di rumah. Buka lappy, tengok gambar lama-lama pastu senyum sorang-sorang depan lappy.Huwaaa bahagia ^_^. Jom kita kembali ke tahun sebelum 2013. Paling aku ingat sekali, kenangan masa panjat Broga Hill. Aku pon tak percaya yang aku boleh sampai ke puncak sana..(Puncak la sangat!). Cuba bayangkan sepanjang malam tak tido dan pukul 2-3am dah nak gerak ke Semenyih sebab tak nak lepaskan peluang tengok matahari terbit di ufuk jingga.hahaa. Memang bangga la sebab aku ni la insan yang paling pemalas nak buat aktiviti macam ni especially waktu weekend kan. So aku bagi kredit kat diri sendiri sebab berjaya mengatasi tahap kemalasan tu!Actually time tu rasa badan dah lemau sebab terlalu bermanja-manja tanpa buat aktiviti yang mencabar fizikal ni, so bila my cousin ajak join so on je la.

pemandangan bandar semenyih around 5.30-6 a.m

Masih belum sampai ke puncak Broga. Rest n solat kat peak 1. Agak lama jugak lepak-lepak sambil menikmati udara nyaman plus mengeringkan keringat yang membasahi semasa aktiviti panjat memanjat tadi.. Dinasihatkan jangan naik la kalau tak cukup kental!fuhh..Sekeping roti yang letak dalam beg pon dah aku rasa macam memikul sebijik batu bata di bahu tau tak.!Tapi aku cool, tak give up pon.hahaa.(upppppp diri skett!cehhh)

baru kenal kat sini..


ada nur....:)
ni la pemandangan bandar semenyih..





menuju ke atas..jangan give up.malu kau kang!
 



menggediks kat sini.rehat pastu tertidur seminit dua kat semak ni akibat terlalu penat.



hati tenang bila tengok indahnya ciptaanNya. Yang tengah frust boleh mai sini.hehe


Betapa berharganya sebotol air dan sebijik sandwich bila korang berada kat atas.believe me!





hmmmmm..




menuju puncak broga  -__-







akhirnyer..

Itu je..saje je nak kongsi experience dengan korang. Sape kaki hiking boleh la ke sini..^-^


 

2 comments:

  1. wah bestnya... emm teringin gak nak naik.. tapi macam tak larat jek.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best..think positif je baru boleh smpai puncak..:)

      Delete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved