Novel Sweet Sour - Nasz | Suri Raudhah

Tuesday, January 22, 2013

Novel Sweet Sour - Nasz


AYang manis, harum lagi wangi itu Zarul
“Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah.”
“Sepuluh ringgit tu.” Sungguh-sungguh dia cakap.
“Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun.” Aku jeling dia.
“Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik.” Dia hulur tangan kiri.

Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.
“Ni kira orang ‘coplah’ ni.” Sambung dia lagi.
Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!

B Yang pahit, masam, masin, payau itu Joe Jambul
“Bayar cincin ni.” Kata dia. Betul ke ni, apa yang aku tengah dengar ni.
“What?” aku terjerit di situ.
“Pay for this.” Relaks aje dia mengarah aku lagi.
“Okey... saya bayar!” Aku jeling dia.

Tapi kan, juling biji mata aku tengok bil RM10, 000 kat Tiffany tu. Gila ke apa? Batu planet mana dia pakai buat cincin bodoh ni!

Dah 3x aku baca novel ni..cerita ni serius best n bahasa pon sempoi..3x baca pon aku still sawan senyum sorang2.hehee..

Joe ni memang sengal!! tp sweet kot..hahaa..

Lia:Kenapa la dah banyak kali jumpa, tapi Lia tak pernah ingat abang..owhhh lupa Lia ingat orang yang hensem jer..hehee..
Joe: ramai kawan abang cakap abang hensem..
Lia: Sape la yang patut kena operate kornea tu..hahaaa..
 
Sempoi la dorang ni..Ye la berkawan dengan adik tup-tup kena kawin dengan abang yang sengal tu. Agaknya playboy tahap gaban ni kalau dah betul2 jatuh cinta memang setia separuh nyawa kot.
 
Lia: (Aku tengok Joe makan tapi tak sentuh langsung sambal tu.Aku rasa Joe ni spesies tak makan pedas2. Ye la dia kan jenis makan makanan kesihatan.)
"Nasi lemak tu memang dah ditakdirkan makan dengan sambil. Kalau tak, tak payah la susah2 makcik tu bangun pagi nak masak sambal tu..hahaa..
Joe senyum jer bila aku kutuk dia..



Try la baca novel ni..Cover depan nampak simple jer tapi cerita ni memang best sangat. i like sejuta kali ok!.

nota:aku pon tak makan pedas..hmm rasa macam ada persamaan pulak dengan joe jambul tu..hahaa..

No comments:

Post a Comment

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved