Kenduri | Suri Raudhah

Sunday, January 27, 2013

Kenduri


Hari ni pergi kenduri kawin anak ofismate aku kat taman koperasi polis. Mulanya tak rasa nak pergi sebab tak rapat sangat n tak penah bertegur pon. Atlast aku pergi jugak la.

Makaiiihh..tercapai jugak hajat aku nak makan nasi kenduri yang sedap. Ayam masak merah memang faveret aku sejak azali lagi hehee. Ayam masak merah+daging masak hitam+sambal sotong+pajeri nenas+acar buah + ulam n bubur kacang hitam sebagai dessert memang marvelousss..


Aku memang tak lepaskan peluang dah rezeki depan mata jangan mengada-ngada nak tolak. Makan kenduri dengan penuh nikmat plus dewan yang selesa rasa macam nak tambah lagi nasik..hahaa.

Nak pecah rahsia sikit..

Aku kalau kawin nanti nak buat biasa2 jer. Taknak la bersanding merenjis bagai. I kan pemalu orangnya..huahuaaa uwekzzz. Tapi yang penting makanan mesti sedap, so that orang puas hati. Aku perasan setiap kali ada wedding yang aku tak dapat join. First yang aku tanya, makanan dia sedap tak?dari situ aku tahu kesedapan makanan tu penting bagi kenduri kawin.

Kesimpulan kalau wedding i, perkara yang perlu highlight..

1. Makanan yang sedap yang akan jadi ingatan. Ayam masak merah wajib especially kat lauk pengantin.

2. Makanan pengantin tak kisah simple yang penting senang dimakan. Jangan la nak buat dajal hidang ketam goreng crispy.

3. Mekap natural but nice to see. Sebab nak gambar yang cantik sebagai kenangan buat anak cucu cicit.:)

4. No karok ok!

5. Simple simple jer but full of blessing..

Tu je buat masa ni kot..


nota: pic bukan gambaran sebenar..muahaaaa

No comments:

Post a Comment

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved